fbpx

CMI uudisti ilmeen ja verkkosivut

Published on Tuesday, 10th of May 2016

Rauhan_blue-768x723

CMI:n uudet verkkosivut julkaistiin viime viikolla. Tavoitteena oli parantaa sivujen käytettävyyttä ja visuaalista selkeyttä sekä huomioida mobiilikäyttäjät paremmin.

Miltä tulisi näyttää konfliktien ratkomiseen ja rauhanvälitykseen erikoistuneen järjestön verkkosivut? Kuinka brändin ilmeellä välitetään viestiä pitkäjänteisestä työstä rauhan eteen? Tätä on pohdittu CMI:llä viime kuukausien ajan, kun järjestö on käynyt läpi ilmeen ja verkkosivujen uudistusta yhdessä kumppaninsa Miltton Creativen kanssa.

CMI:n aiempi sivusto luotiin vuonna 2008, jolloin verkon käyttöympäristö oli erilainen. Myös CMI on kasvanut niistä ajoista, ja työn fokus konfliktinratkaisussa on entistä terävämpi. ”Halusimme tuoda sivut tähän päivään sekä tehdä niistä helposti navigoitavat. Lisäksi halusimme tuoda CMI:n kansainvälisesti arvostetun asiantuntijuuden sekä työn luonteen selkeästi esiin”, sanoo verkkouudistusta CMI:llä vetänyt viestintä- ja varainhankintapäällikkö Laura Seppälä. Sivuston ja uuden brändi-ilmeen suunnittelusta vastasi Miltton Creative.
“Halusimme luoda käyttäjäystävällisen ja ajankohtaisen sivuston, joka tarjoaa kävijälleen tietoa selkeäksi jäsennellyssä sekä visuaalisesti kiinnostavassa paketissa kaikilla päätelaitteilla. Tavoitteenamme oli suunnitella ratkaisu, joka näyttää ja tuntuu ajankohtaiselta vielä pitkään”, kertoo Miltton Creativen luova johtaja Jenni Valtiala.

Sivustouudistuksen sydämessä oli lisäksi myös CMI-brändin ilmeen päivitys. Logo uudistettiin modernimmaksi. Brändin uusi typografia on mediaympäristöstä riippumatta nyt toimivampi ja selkeämäpi. Lisäksi värimaailmaa uudistettiin ja rikastettiin.
”Hillitty, murrettu, mutta positiivinen värimaailma tuo hyvin esiin työmme luonteen. Teemme työtämme pitkäjänteisesti ja riippumattomasti konfliktin osapuolten kanssa valokeilan ulkopuolella”, sanoo Seppälä.

Sivuston teknisestä toteutuksesta vastasi Esmes. Suomenkielinen versio sivustosta julkaistaan vuoden 2016 aikana.

Lisätietoja:

CMI (Crisis Management Initiative)
laura.seppala(a)cmi.fi

Miltton Creative
Jenni.valtiala(a)milttoncreative.fi