fbpx

CMI mukana etsimässä anteeksiannon emojia

Julkaistu 15.8.2019

Tämän päivän viestintää värittävät erilaiset emojit – näitä kuvasymboleita on tällä hetkellä jo 3019 kappaletta. Valikoimasta ei kuitenkaan löydy emojia, jolla voisit sanoa ”Annan sinulle anteeksi”. CMI on mukana forgivemoji-kampanjassa, joka etsii ideoita anteeksiantamisen emojiksi. Emojin etsinnän ohessa on mahdollista tukea työtämme.

Tänään käynnistyvä forgivemoji-kampanja etsii ideoita anteeksiantamisen emojiksi kolmen kuukauden ajan. Ehdotuksiaan voi lähettää kampanjan verkkosivuilla osoitteessa www.forgivemoji.fi. Parhaat ideat pääsevät mukaan äänestykseen, jossa kuka tahansa voi käydä äänestämässä omia suosikkejaan. Marraskuussa kampanjan työryhmä tekee päätöksen parhaasta ideasta, ja lähettää sen kansainvälistä emojivalikoimaa hallinnoivalle Unicode-järjestölle.

Kampanjassa on mukana useampi järjestö, joiden kohteisiin forgivemoji-kampanja kerää varoja emojin etsinnän ohessa. CMI lähti mukaan, koska kampanjan teema, anteeksiantaminen, on rauhan rakentamisen ytimessä. Vuoropuhelu ja neuvottelu ovat CMI:n keinoja ehkäistä ja ratkaista väkivaltaisia konflikteja ympäri maailmaa.

”Visiomme tulee presidentti Ahtisaarelta: kaikki konfliktit ovat ratkaistavissa. Minkä ihminen on aloittanut, sen ihminen voi lopettaa. Emojit ovat nykyaikainen muoto käydä vuoropuhelua ja anteeksiantaminen on tärkeää liittää mukaan”, kertoo CMI:n viestintä- ja varainhankintajohtaja Elina Lehtinen.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon aloitteesta käynnistetyssä kampanjassa ovat CMI:n lisäksi mukana Suomen Lähetysseura, Kirkon Ulkomaanavun rauhanverkosto, Helsingin Diakonissalaitos, Sovinnon kansanliike ja viestintätoimisto Kaiku Helsinki.

#forgivemoji

www.forgivemoji.fi