fbpx

Pöytä kuvaamassa CMI:n työtä – miten rauhanpöytä syntyi?

Julkaistu 28.8.2015

Mainostoimisto Mirum ideoi CMI:n 15-vuotista taivalta juhlineen Rauhanpöytä-kampanjan. Luova johtaja Jenni Valtiala Mirumilta ja ohjaaja Taito Kawata Cocoa Filmsiltä vastaavat kysymyksiin.

videotiimi
Kampanjavideon viimeistä kohtausta kuvaamassa olivat CMI:n Suvi Tuuli (vas.) ja Laura Seppälä, luova johtaja Jenni Valtiala Mirumilta, tuottaja Pauliina Teirikari Cocoalta, AD Nils Kajander Mirumilta sekä ohjaaja Taito Kawata ja tuotantoassistentti Mona Salminen Cocoalta.

Viime vuonna Mirum loi kansainvälistä rauhanpäivää varten CMI:lle Rauhankirjeenvaihtaja-kampanjan, joka onnistui hyvin. Tänä vuonna oli tavoitteena tehdä 15-vuotista taivaltaan juhlivan CMI:n työtä konkreettisesti tunnetuksi.

Selkein symboliikka työtä kuvaamaan löytyi vasta sen jälkeen, kun monimutkaiset ideat oli hylätty. Vastaus oli lopulta piilotettuna kaikkiin CMI:n työstä kertoviin kuviin.

“Mietimme, mikä yhdistää rauhaa läpi historian, ja tajusimme, että sehän on pöytä. Pöytä kuvastaa myös CMI:n työtä. Se on puolueeton elementti, joka ei ota kantaa puoleen eikä toiseen”, Jenni Valtiala Mirumilta kertoo.

Kampanjaan liittyi myös video, jonka Valtiala käsikirjoitti ja Cocoa Filmsin Taito Kawata ohjasi. Pöytä olisi tässäkin vahvasti esillä. Tärkeää oli, että pöytä saa olla millainen tahansa, Valtiala kertoo.

behind the scenes - bisnespoyta
Ohjaaja Taito Kawata, AD Nils Kajander ja CMI:n varainkeruupäällikkö Laura Seppälä tarkastelevat kuvamateriaalia.

“Halusimme kuvata tilanteita, jotka eivät liity rauhanprosesseihin. Pöydän ääressä voi puhua rauhasta koulussa, kotona tai kellarissa.”

Ohjaajana Kawataa kiinnosti eritoten se, että pöydät olivat tyhjiä.

“Kukin voi itse kuvitella, mitä niissä on tapahtunut. Halusimme, että katsojan mielikuvitus herää ja että hän miettii, mitä maailmalla tapahtuu, ja miksi juuri pöytä on tärkeässä roolissa.”

CMI juhli 15-vuotissyntymäpäiväänsä 24.8. Rauhanpöytä-kampanja on ollut osa juhlavuottamme. Mirumin ja Cocoan lisäksi CMI:tä ovat kampanjassa tukeneet Danske Bank, Isku, Royal Ravintolat ja Espoo Ciné -elokuvafestivaali.

Katso Rauhanpöytä-kampanjasta lisää täältä: rauhanpöytä.fi